Students will have a solid knowledge in economy, law and politics so as to be able to define artistic, cultural, and wine promotion strategies by fixing clear and measurable business goals, as well as being able to improve reception services.
Workshops within this course allows the students to put their theoretical knowledge into practice by defining promotional strategies on real cases, analyzing resources and assets of a territory.
It provides tools and highly professionalizing teachings to prepare a language mediator able to work in tourism businesses with a solid knowledge in the commercial field.
The study of foreign languages is combined with the study of planning, organization and promotion of local and foreign tourism, so as to give students solid skills in the economic, legal and managerial fields integrated with language mediation techniques.
The study plans, including laboratory activities, may be subject to updates, from year to year, in relation to the teaching autonomy provided for pursuant to Ministerial Decree 270/2004 and subsequent decrees.
The study plans presented here refer to first-year students in the 2025/2026 academic year.
PRIMO ANNO | ||
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INSEGNAMENTO | SSD | CREDITI |
Intelligenza artificiale applicata alle strategie di comunicazione
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GSPS-06/A | 6 |
Lingua, Cultura e Traduzione Inglese 1
Lingua 1
Storia, Cultura e Attualità dei Paesi Anglofoni 1
Writing Skills, Essay and Communication
Analisi Contrastiva e Avviamento alla Traduzione
|
ANGL-01/C | 15 |
Lingua, Cultura e Traduzione Seconda Lingua 1
Lingua 1
Storia, Cultura e Attualità dei Paesi Seconda Lingua 1
Post-editing, Revisione e Analisi Testuale
Analisi Contrastiva e Avviamento alla Traduzione
1 Per le lingue arabo, russo e cinese, al 1° anno di studio non è previsto l’insegnamento di Post-editing, Revisione e Analisi Testuale |
SPAN-01/C GERM-01/C FRAN-01/B SLAV-01/A STAA-01/L ASIA-01/F |
15 |
Marketing e Comunicazione degli Enti, delle Destinazioni e dei Prodotti Turistici
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GSPS-06/A | 6 |
Diritto Internazionale
|
GIUR-09/A | 6 |
Management e Gestione delle Imprese Turistiche
|
ECON-06/A | 6 |
Tecnologie Digitali per l’e-Tourism
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IINF-05/A | 6 |
TOTALE CREDITI PRIMO ANNO | 60 |
SECONDO ANNO | ||
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INSEGNAMENTO | SSD | CREDITI |
Linguistica Italiana
|
LIFI-01/A | 6 |
Lingua, Cultura e Traduzione Inglese 2
Lingua 2
Storia, Cultura e Attualità dei Paesi Anglofoni 2
Esercitazioni di Traduzione Passiva 2
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ANGL-01/C | 15 |
Lingua, Cultura e Traduzione Seconda Lingua 2
Lingua 2
Storia, Cultura e Attualità dei Paesi Seconda Lingua 2
Esercitazioni di Traduzione Passiva 2
|
SPAN-01/C GERM- 01/C FRAN-01/B SLAV-01/A STAA-01/L ASIA-01/F |
15 |
Economia Internazionale e Mercati Globali
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ECON- 01/A |
6 |
Geografia Politica ed Economica
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GEOG-01/ | 6 |
LABORATORIO: Programmazione e Promo Commercializzazione dei Prodotti Turistici, Enogastronomici e Culturali
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ECON-06/A | 6 |
LABORATORIO: Hospitality, Food & Beverage Management
|
ECON- 06/A |
6 |
TOTALE CREDITI SECONDO ANNO | 60 |
TERZO ANNO | ||
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INSEGNAMENTO | SSD | CREDITI |
Valorizzazione del Patrimonio Artistico, Beni Culturali e Promozione del Paesaggio
|
ARTE-01/B | 9 |
LABORATORIO: Tourism Analytics, Policy & Governance del Turismo
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ECON-06/A | 6 |
Mediazione Linguistica Inglese 3
Lingua 3
Esercitazioni di Traduzione Attiva 3
Esercitazioni di Traduzione Passiva 3
Interpretazione Dialogica 3
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ANGL-01/C | 15 |
Mediazione Linguistica Seconda Lingua 3
Lingua 3
Esercitazioni di Traduzione Attiva 3
Esercitazioni di Traduzione Passiva 3
Interpretazione Dialogica 3
|
SPAN-01/C GERM-01/C FRAN-01/B SLAV-01/A STAA-01/L ASIA-01/F |
15 |
Tirocinio Formativo | – | 6 |
Abilità informatiche e machine learning
|
– | 3 |
Prova Finale | – | 6 |
TOTALE CREDITI TERZO ANNO | 60 | |
TOTALE CREDITI | 180 |